Analiza makrootoczenia polskich przedsiębiorstw. Zmiany uwarunkowań funkcjonowania.
Dystans rozwojowy między Polską a krajami rozwiniętymi. Wpływ makroekonomicznych warunków funkcjonowania na możliwości ekspansji polskich przedsiębiorstw.
Konkurencyjność krajowa i międzynarodowa sektora i przedsiębiorstwa. Metody i narzędzia kształtowania konkurencyjności. Metodyka badania konkurencyjności.
Analiza otoczenia konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw. Instytucjonalne bariery prowadzenia działalności.
Infrastruktura marketingowa na rynkach krajów UE.
Charakterystyka nabywców z krajów UE. Możliwości finansowe (poziom dochodów), preferencje. Zwyczaje zakupowe.
Charakterystyka polskich przedsiębiorstw. Ich struktura. Sytuacja ekonomiczno-finansowa. Perspektywy działania.
Zdolność do konkurowania polskich przedsiębiorstw. Analiza zmian. Produktywność firm w Polsce. Determinanty wzrostu produktywności.
Marka i organizacja sieci dystrybucji jako czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Analiza przypadków.
Zdolność do innowacji polskich przedsiębiorstw. Innowacje w tworzeniu przewagi konkurencyjnej.
Możliwości konkurencji kosztowo - cenowej. Kierunki modyfikacji. Analiza przypadków.
Zmiany stopnia integracji pionowej polskich przedsiębiorstw. Analiza przypadków.
Formy zaangażowania polskich przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Analiza przypadków.
Kooperacja i konkurencja z zagranicznymi inwestorami na rynku polskim. Analiza przypadków.
Strategie dywersyfikacji polskich przedsiębiorstw. Analiza przypadków.
|