Komunikowanie jako proces. Redefinicja pojęć: prywatne-publiczne.
Formy komunikowania: werbalne i niewerbalne. Kultura a komunikowanie.
Typy komunikowania:informacyjne, perswazyzyjne, manipulacja
Poziomy komunikowania - piramida McQuaila : intrapersonalne, interpersonalne,wewnątrzgrupowe, między grupowe. Charakterystyka (cz. 1)
Poziomy komunikowania - piramida McQuaila : międzygrupowe (organizacyjne) , masowe Charakterystyka (cz. 2)
Systemy komunikowania społecznego: politycznego. Istota, kierunki, mediatyzcja polityki.
Przemiany sfery publicznej. Jak komunikować się dzisiaj z obywatelem, wyborcą?
System komunikowania publicznego: pojęcie, charakter komunikatu publicznego, nadawca i odbiorca w systemie komunikowania publicznego; praktyka komunikowania publicznego i jego formy
System komunikowania masowego. System medialny a system społeczny. Globalizacja jako kontekst.
Trendy w komunikowaniu masowym: tabloidyzacja, infotaiment, celebrytyzacja i ich charakterystyka (cz. 1).
Trendy w komunikowaniu masowym: tabloidyzacja, infotaiment, celebrytyzacja (cz. 2)
Budowanie narracji (storytelling) jako technika w komunikowaniu publicznym. Retoryka.
Budowanie narracji (storytelling) jako technika w komunikowaniu publicznym. Retoryka. (cz. 2)
Rola emocji w komunikowaniu: emocje jako pomoc i jako bariera w komunikowaniu.
Zarządzanie emocjami
W stronę wspólnoty - jak budować porozumienie. Strategie pozytywne w komunikowaniu. Przegląd dobrych praktyk.
|