Turystyka jako zjawisko po stronie konsumpcji i produkcji. Koncepcja łańcucha turystycznego.
Cechy usług i koncepcja marketingu usług. Ewolucja koncepcji marketingu.
Podmioty marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych. Specyficzne cechy MSP.
Zachowania nabywców indywidualnych i instytucjonalnych na rynku turystycznym.
Kanały dystrybucji na rynku turystycznym i rekreacyjnym, rodzaje, ewolucja.
Segmentacja rynku turystycznego. Kryteria segmentacji nabywców indywidualnych i instytucjonalnych. Ocena atrakcyjności segmentów.
Planowanie działalności marketingowej - ocena sytuacji wyjściowej, struktura planu marketingowego, określanie celów, podstawowe narzędzia analityczne.
Badania marketingowe i źródła informacji marketingowej - źródła wtórne, źródła informacji wewnętrznej, materiały pierwotne.
Struktura produktu turystycznego, jego kształtowanie, zastosowanie koncepcji cyklu życia produktu.
Otoczenie usługi. Branding, pakietyzacja i depakietyzacja usług turystycznych i rekreacyjnych.
Kształtowanie ceny produktów turystycznych.
Zarządzanie kanałami dystrybucji w usługach turystycznych i rekreacyjnych.
Promocja usług turystycznych i rekreacyjnych.
Nowe rozwiązania w zakresie promocji usług turystycznych i rekreacyjnych.
Marketing obszarów recepcji turystycznej.
|