Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Strategie marketingowe 221710-D
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Zakres tematów:

W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej. Konkurowanie w warunkach globalizacji rynków i zawrotnego tempa postępu technicznego. Znaczenie marketingu w umacnianiu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Zmiany pozycji nabywców/konsumentów wobec dostawców na współczesnych rynkach.

Strategie fundamentalne jako punkt wyjścia w procesie opracowania strategii marketingowej.

Interesariusze przedsiębiorstwa a wybory strategiczne. Współpraca przedsiębiorstw. Alianse marketingowe.

Plan marketingowy jako zsynchronizowany projekt marketingowych decyzji strategicznych i ustaleń taktycznych. Zakres strategicznych decyzji marketingowych (CO zamierzamy osiągnąć? KIM są nasi klienci? CO im oferujemy?)

Zakres i źródła danych służących opracowywanniu informacji wspierających podejmowanie marketingowych decyzji strategicznych

Segmentacja nabywców (konsumentów i nabywców instytucjonalnych). Strategie wyboru docelowej grupy nabywców i ich profilowanie.

Pozycjonowanie oferty/marki. Strategie marki.

Strategiczne przesłanki programów marketingowych. Program dotyczący produktu. Strategia innowacji produktowych.

Program dotyczący ceny. Strategie cenowe.

Program dotyczący dystrybucji. Strategie dystrybucji.

Program dotyczący komunikacji marketingowej. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami

Różnicowanie i zmiany strategii marketingowych. Strategie marketingowe na rynku globalnym i rynkach lokalnych

Etyka w marketingu. Marketing zrównoważony.

Budżet, wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej

Podsumowanie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
4 każdy poniedziałek, 17:10 - 18:50, sala 2E
Maria Johann 40/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.