Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lifestyles and New Product Development 236721-D
Wykład (WYK) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Background and basic concepts (globalization, postmodernity, lifestyles).

Background and basic concepts (part 2)

Megatrends

Prosumption, social production, sharing economy, crowdsourcing, wikinomics, crowdsourcing, freeconomics (free business models in the digital environment).

Design and its role in our lives. User experience design

New product development

Environmental issues and product development

About start-ups

The future of work. New competences and AI.

Experience economy. Economy of attention - how to design a product for a new consumer

Living and working in a city- (digital city, creative city, smart city?)

The fashion industry. Fast fashion. Fashion gurus as advertising engines.

Health and beauty as new lifestyle.

Students's debate on a chosen topic

Minimalism as lifestyle. How to create products and services for minimalists?

Presentation of the students' projects. Discussion

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
2000 każdy poniedziałek, 11:40 - 13:20, sala 105
Anna Janowska szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek G (główny)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0