Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe w mediach społecznościowych 235310-D
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Systematyka mediów społecznościowych (portale systemowe, blogosfery, społecznościowe serwisy informacyjne, networking społecznościowy, fora i strony typu wiki) oraz ich analiza pod kątem obecności segmentów docelowych.

Podstawy kształtowanie strategii obecności w mediach społecznościowych (MS), przegląd podstawowych błędów, przykłady źle zaprojektowanych akcji promocyjnych i strategii marketingowych.

Profil społecznotechnograficzny użytkowników MS i jego zastosowanie w marketingu.

Media społecznościowe w perspektywie marketingu on-line - aktywne poszukiwanie segmentów docelowych w obrębie MS, omówienie i dobór narzędzi.

Dialog jako forma inwestycji w MS, sposoby angażowania społeczności, wykorzystanie efektu eWOM (Word of Mouth) i COBRAs (Consumer's online brand related activities).

Struktura odpowiedzialności za strategię działań w MS (perspektywa przedsiębiorstwa) i kształtowanie polityki obecności w MS.

Optymalizacja aktywności w mediach społecznościowych i pomiar wartości ruchu.

Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa/marki w MS.

Wsparcie kampanii PR i CSR przy pomocy użytkowników MS.

Narzędzia monitorowania MS i przeciwdziałanie negatywnemu oddziaływaniu na markę.

Identyfikowanie wartości istotnych dla użytkowników MS. Pozyskiwanie zaangażowania, dostępu do informacji i dzielenia się wiedzą poprzez dostępne narzędzia i techniki (w tym grywalizacja, crowdsourcing).

Przejrzystość działań w MS jako podstawa branding.

Pozyskiwanie aktywności użytkowników MS dla kształtowania wizerunku marki (m.in. network branding, content marketing, viral, crowdsourcing).

Adaptacja narzędzi e-commerce w SM: optymalizacja (SEO) i reklama pay-per-click - ograniczenia i warunki zastosowania w MS.

Odpłatne narzędzia marketingu w mediach społecznościowych: przegląd, ocena, ryzyko związane z zastosowaniem.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Justyna Szumniak-Samolej szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Magdalena Kachniewska szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0