Istota, geneza i funkcje marki. Zakres zastosowania marki w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, innych instytucji (marki sportowe), miast, regionów, państw (marki narodowe).
Determinanty zarządzania marką. Trendy konsumenckie a zarządzanie marką. Modele biznesu a zarządzanie marką. Architektura/portfel marek.
Ewaluacja marki. Kapitał marki, wartość marki, siła marki. Metody oceny marki. Atrybuty kapitału marki. Znajomość marki. Lojalność nabywców wobec marki.
Atrybuty kapitału marki: tożsamość i wizerunek marki. Projektowanie tożsamości marki. Postrzegana jakość marki.
Analiza sytuacji marki. SWOT marki na rynku zagranicznym.
Cykl życia marki na rynku. Decyzje dotyczące kształtowania marki na poszczególnych etapach cyklu życia marki. Wzmocnienie/rewitalizacja marki. Narzędzia kreowania i wzmocnienia marki. Rozszerzanie marki . Wprowadzenie nowej marki na rynek.
Narzędzia kreowania i wzmocnienia marki: alianse marek, kreowanie marki z zastosowaniem narzędzi internetowych.
Efekt kraju pochodzenia a zarządzanie marką na rynku międzynarodowym. Kraj pochodzenia i jego wymiary. Kraj pochodzenia marki - istota. Strategie marek w reakcji na efekt kraju pochodzenia marki. Międzynarodowe strategie marek z rynków wschodzących. Kreowanie marki kraju, regionu, miasta a kreowanie marki organizacji.
Wyzwania i strategie kreowania marek i portfela marek na rynku międzynarodowym. Standaryzacja a adaptacja międzynarodowej strategii marek. Kształtowanie portfela marek przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
Zastosowanie narzędzi internetowych w kreowaniu marek na rynkach zagranicznych. Lokalizacja a standaryzacja działań marketingowych prowadzonych w Internecie (media społecznościowe, strony www), adresowanych do zagranicznych klientów.
Luksusowe produkty i marki- definicje, typologia i funkcje. Tendencje na międzynarodowym rynku marek luksusowych. Specyfika zarządzania marką luksusową.
Strategie marek detalistów- kontekst międzynarodowy
Prawne aspekty zarządzania marką na rynku międzynarodowym. Ochrona znaku towarowego. Ochrona marki przed naśladownictwem.
Rebranding: istota, motywy i rodzaje rebrandingu. Proces rebrandingu.
CSR a kreowanie marek.
Projekt wzmocnienia marki na rynku zagranicznym- prezentacja i ocena projektów-
Projekt wzmocnienia marki na rynku zagranicznym- prezentacja i ocena projektów
|