Dopasowanie edukacji do potrzeb rynku pracy w gospodarce opartej na wiedzy. Przyczyny niedoskonałości rynku edukacji i rynku pracy. Wzajemne modelowe interakcje tych dwóch rynków.
Wyzwania rynku pracy wobec zmian demograficznych.
Polityka UE i polityka krajowa na rzecz rozwijania kompetencji i kwalifikacji obywateli (akty prawne, instytucje, narzędzia polityki rynku pracy i polityki edukacyjnej).
Europejska Rama Kwalifikacji katalizatorem zmian na rzecz rozwoju systemów edukacji w państwach członkowskich UE.
Zintegrowany System Kwalifikacji - "zaczynamy i kończymy na efektach uczenia się"
Narzędzia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji: Polska Rama Kwalifikacji (PRK) i Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji (ZRK) - "kwalifikacje to waluta, którą płacimy w UE i Polsce
Branżowy kontekst Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji - sektorowe Ramy Kwalifikacji (SRK) jako narzędzie wspierania kształcenia i szkolenia zawodowego - "branża dla branży"
Sektorowa rama kwalifikacji dla sektora bankowego - możliwości wykorzystania w sektorze finansowym
Wdrażanie Ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji jako przykład procesu konsultacji społecznych w Polsce - blaski i cienie
Sektorowe Rady ds. Kompetencji - głos pracodawców w kształtowaniu oferty edukacyjnej
Włączanie nowych kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji - kwalifikacje rynkowe (branżowe, specjalistyczne) wysokiej jakości
Metodyka analizy popytu edukacyjnego - kadrowego i zespolonego popytu indywidualnego.
Ekonomiczne aspekty między rynkiem pracy a rynkiem edukacyjnym. Regulacyjna rola polityki edukacyjnej.
Rewolucja czy ewolucja w edukacji? Dyskusja nad potrzebami i wyobrażeniami studentów jako przyszłych uczestników rynku pracy
|