Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Partnerstwo strategiczne HR Biznes Partner 222920-S
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Pojęcie i rodzaje strategii. Poziomy strategii i decyzje podejmowane na każdym z poziomów. Nurty w zarządzaniu strategicznym.

Metodyka budowy planu strategicznego. Rola HRBP w budowaniu planu strategicznego. Formułowanie misji i wizji przedsiębiorstwa. Obszary i metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Metody segmentacji strategicznej. Zasady wyodrębniania sektora działania.

Metody analizy atrakcyjności sektora. Analizy jakościowe.

Metody analizy atrakcyjności sektora. Analizy ilościowe.

Metody analizy makrootoczenia. Metody scenariuszowe i bezscenariuszowe.

Metody analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Projektowanie i restrukturyzacja portfela działalności.

Istota strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Wybory dokonywane na poziomie strategii rozwoju. Modele strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Strategia dywersyfikacji branżowej vs strategia specjalizacji. Korzyści i zagrożenia. Przesłanki wyboru sektorów do dywersyfikacji działalności. Role korporacji macierzystej w zdywersyfikowanym przedsiębiorstwie.

Strategia ekspansji rynkowej. Czynniki globalizacji sektorów i przedsiębiorstw. Przesłanki wyboru rynków działania. Formy i strategie działalności międzynarodowej.

Strategia integracji pionowej. Koncepcja ścieżki ekonomicznej i migracji wartości. Korzyści i zagrożenia związane ze strategią integracji pionowej. Modelowe rozwiązania kwestii integracji pionowej. Outsourcing i offshoring.

Sposoby rozwoju przedsiębiorstw. Rozwój wewnętrzny vs rozwój zewnętrzny. Przesłanki korporacyjne i sektorowe wyboru formy rozwoju. Alianse strategiczne i koopetycja na rynkach międzynarodowych.

Strategia konkurencji i istota konkurencyjności przedsiębiorstwa. Rodzaje przewag konkurencyjnych i ich źródła. Modele strategii konkurencji. Modele biznesowe a strategia konkurencji- powiązania, różnice. Rodzaje modeli biznesowych.

Strategie konkurencji w sektorach o różnej fazie cyklu życia. Sektory technologiczne i zarządzanie innowacjami.

Wdrażanie strategii i controlling strategiczny. Rola HR Biznes Partnera we wdrażaniu strategii.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 co druga niedziela (parzyste), 13:30 - 15:10, sala ZDAL
Patryk Dziurski szczegóły
2 co druga niedziela (parzyste), 15:20 - 17:00, sala ZDAL
Patryk Dziurski szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wirtualny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0