W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej organizacji. Konkurowanie w warunkach globalizacji rynków i postępu technicznego. Strategie marketingowe a kształtowanie i umacnianie konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zmiany pozycji nabywców/konsumentów wobec dostawców na współczesnych rynkach.
Strategie na poziomie przedsiębiorstwa i strategie na poziomie strategicznej jednostki biznesu jako punkt wyjścia w procesie opracowania strategii marketingowej.
Interesariusze przedsiębiorstwa a strategia marketingowa. Współpraca przedsiębiorstwa z innymi organizacjami a strategia marketingowa. Alianse marketingowe a tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Plan marketingowy jako zsynchronizowany projekt marketingowych decyzji strategicznych i ustaleń taktycznych. Struktura planu marketingowego i jego funkcje. Cele marketingowe. Zakres strategicznych decyzji marketingowych (CO zamierzamy osiągnąć? KIM są nasi klienci? CO im oferujemy?)
Zakres i źródła danych służących opracowywaniu informacji wspierających podejmowanie marketingowych decyzji strategicznych. Badania marketingowe a wybór strategii marketingowej. Zakres i metody analizy sytuacji przedsiębiorstwa na rynku.
Istota i proces segmentacja nabywców indywidualnych (konsumentów) i nabywców instytucjonalnych. Kryteria segmentacji nabywców. Strategie wyboru docelowej grupy nabywców i ich profilowanie.
Istota i proces pozycjonowania produktów i marek. Źródła/kryteria pozycjonowania produktów/marek. Metody pozycjonowania produktów/marek.
Strategiczne przesłanki programów marketingowych. Kształtowanie działań operacyjnych dotyczących produkt-mix.
Program dotyczący ceny. Strategie cenowe organizacji.
Program dotyczący dystrybucji/udostępniania produktów. Strategie dystrybucji.
Program dotyczący komunikacji marketingowej. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami
Różnicowanie i zmiany strategii marketingowych. Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym i rynkach lokalnych. Strategie marketingowe a cykl życia produktu/marki.
Budżet, wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej
Marketing społecznie odpowiedzialny.
Podsumowanie
|