Wprowadzenie do analizy rynku.
Źródła danych. Narzędzia analityczne w badaniu rynku.
Źródła danych. Ćwiczenia.
Narzędzia analityczne w badaniu rynku. Ćwiczenia.
Analiza producentów i konsumentów.
Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu.
Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Dobra zróżnicowane.
Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków. Ćwiczenia.
Identyfikacja rynku (rynek czynników produkcji, rynek art. rolnych i surowców, rynek dóbr konsumpcyjnych, rynek dóbr kapitałowych, rynek usług). Ćwiczenia
Konkurencyjność międzynarodowa.
Konkurencyjność międzynarodowa. Ćwiczenia.
Międzynarodowy podział pracy. Globalne łańcuchy wartości (GVC).
Udział krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC). Ćwiczenia.
Tablice przepływów międzygałęziowych (Input-output tables). Ćwiczenia.
Podsumowanie. Prezentacje prac grupowych.
|