Charakterystyka zadań / celów praktyki zawodowej
Student zapoznaje się z podstawową wiedzą o przedsiębiorstwie (instytucji), w którym odbywa praktykę, jego rozwoju, strukturze organizacyjnej i zasadach funkcjonowania, specyfice środowiska zawodowego, dostępie do rynków zasobów, dóbr i usług.
Student poznaje zasady i właściwości funkcjonowania sektora gospodarczego, do którego przynależy dane przedsiębiorstwo (instytucja).
Student zdobywa wiedzę o prawnych aspektach działalności gospodarczej / operacyjnej przedsiębiorstwa (instytucji), w tym poznaje główne zasady regulacji tej działalności ze strony państwa.
Student zapoznaje się z zasadami organizacji pracy i podziału kompetencji, procedurach, procesach planowania i kontroli w przedsiębiorstwie (instytucji).
Student stosuje zdobytą w trakcie dotychczasowych studiów wiedzę teoretyczną w praktyce.
Student nabywa umiejętności praktyczne (specjalistyczne) właściwe dla studiowanej dyscypliny i profesji specjalisty
z zakresu zarządzania (np. zarządzania kadrami, zarządzania projektem, logistyką, marketingiem, relacjami z klientem, sprzedażą).
Student rozwija umiejętności poznawcze, takie jak: analiza, synteza, krytyczna ocena, uczestnicząc w realizacji zleconych w trakcie praktyki zadań analitycznych, diagnostycznych lub projektowych.
Student rozwija/nabywa umiejętności organizatorskie, takie jak: adaptacyjność, elastyczność, organizacja pracy własnej, efektywne zarządzanie czasem, sumienność, odpowiedzialności za powierzone zadania.
Student rozwija umiejętności efektywnego komunikowania się, negocjowania i współpracy z osobami z różnych działów, środowisk kulturowych i o różnym statusie w przedsiębiorstwie (instytucji).
Student rozwija umiejętność pracy w zespole, nabywa pewności siebie i wykazuje się wysoką etyką pracy.
Metody realizacji praktyki:
różne - w zależności od rodzaju i charakteru udziału studenta w pracach (merytorycznych, organizacyjnych i innych) realizowanych przez przyjmujące na praktykę przedsiębiorstwo (instytucję) : praca (indywidualna i zespołowa), trening, ćwiczenia, obserwacja, dyskusja, projekt, studium przypadku, SWOT.
Zaliczenie praktyki: zrealizowanie zakładanych zadań, napisanie sprawozdania z przebiegu praktyki, pozytywna opinia opiekuna praktyki za strony pracodawcy.
|