Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Marketing 121451-D
Wykład (WYK) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Companies' internationalization - motives and patterns.

Definitions of global and international marketing. Standardization and adaptation of marketing

Glocalizalization of marketing.

Global marketing environment. Cultural (psychic) distance. Intercultural marketing.

Global marketing research.

Foreign markets screening and selection process.

Global market segmentation.

Determinants of foreign market entry modes. Entry modes: export, contractual, investment - characteristics of their marketing aspects.

Product decisions in global environment.

International product life cycle.

Branding and brand strategies in global marketing.

Pricing decisions.

Channels of distribution decisions.

Global communication (promotion) decisions.

Country-of-origin (COE) effect in global marketing.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 11:40 - 13:20, budynek S, sala 2 (POZIOM +1)
Adam Oleksiuk szczegóły
2 co drugi wtorek (nieparzyste), 11:40 - 13:20, budynek G (główny), sala 236
Ewa Baranowska-Prokop szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0