Umiędzynarodowienie (internacjonalizacja) przedsiębiorstw.
Pojęcie marketingu międzynarodowego i globalnego. Standaryzacja i adaptacja marketingu na rynkach zagranicznych.
Tzw. glokalizacja marketingu.
Globalne otoczenie marketingu. Dystans kulturowy (psychiczny). Marketing międzykulturowy.
Badania marketingowe w marketingu globalnym.
Ocena i selekcja rynków zagranicznych.
Globalna segmentacja rynków.
Wybór formy wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia: eksportowe, kontraktowe, inwestycyjne - aspekty marketingowe.
Kształtowanie produktu w otoczeniu globalnym.
Międzynarodowy i globalny cykl życia produktu - aspekty marketingowe..
Marka i strategie marki w marketingu globalnym.
Ceny w marketingu globalnym.
Kanały dystrybucji w marketingu globalnym.
Globalne komunikowanie się z rynkami zagranicznymi (promocja globalna).
Efekt kraju pochodzenia (EKP) w marketingu globalnym.
|