Idea ubezpieczenia i podstawowe pojęcia.
Ubezpieczenie jako instrument finansowy. Schemat ubezpieczeniowy: od ryzyka po świadczenie.
Tworzenie produktu ubezpieczeniowego: ogólne warunki ubezpieczeń. Podstawowe regulacje prawne umowy ubezpieczenia. Ochrona ubezpieczeniowa, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu (ubezpieczenia ?on demand?)
Tworzenie produktu ubezpieczeniowego: kwotacja ubezpieczeń (wstęp do rachunku aktuarialnego). Znaczenie big data w ubezpieczeniach. Dynamiczna kwotacja ubezpieczeń (m.in. pay how you drive, UBI)
Sprzedaż produktu ubezpieczeniowego: Tradycyjne i innowacyjne kanały dystrybucji ubezpieczeń ? pośrednicy ubezpieczeniowi (m.in. agent, broker, nowoczesne muliagencje), ubezpieczenia direct, bancassurance, insurtech i robodoradztwo. Znaczenie dyrektywy w sprawie dystrybucji ubezpieczeń. Cyfryzacja w procesie sprzedaży ubezpieczeń
Sprzedaż produktu ubezpieczeniowego: Underwriting w zakładzie ubezpieczeń. Znaczenie danych zebranych za pomocą technik IoT, mediów społecznościowych oraz urządzeń do noszenia na ciele (wearables), wykorzystanie AI w procesie underwritingu
Zarządzaniem produktem ubezpieczeniowym: oferta produktowa, a oczekiwania rynku (Risk Management). Wprowadzenie do reasekuracji. Ryzyka cybernetyczne oraz związane ze zmianami klimatycznymi. Sekurytyzacja ryzyka przez zakłady ubezpieczeń
Zarządzanie produktem ubezpieczeniowym: wypłata świadczeń. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów obsługi ubezpieczeń, zastosowanie blockchain w likwidacji szkód
Zarządzanie produktem ubezpieczeniowym: przestępczość ubezpieczeniowa i metody jej przeciwdziałania ? analiza przypadków
Rodzaje ubezpieczeń - dział I: ubezpieczenia na życie, w tym produkty ochronno-oszczędnościowe i produkty strukturyzowane
Rodzaje ubezpieczeń - dział II: ubezpieczenia pozostałe osobowe i majątkowe, w tym ubezpieczenia mieszkaniowe, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia finansowe, ubezpieczenia zdrowotne.
Instytucje rynku ubezpieczeniowego: europejski i krajowy nadzór nad działalnością ubezpieczeniową, systemy gwarancyjne, centralne bazy danych
Instytucje rynku ubezpieczeniowego: Reprezentacja ubezpieczonych i ubezpieczycieli. Ochrona konsumenta na rynku ubezpieczeniowym. Klauzule abuzywne.
Organizacja działalności ubezpieczeniowej. Zezwolenie na prowadzenie działalności i podstawowe zasady funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego, w tym finanse zakładów ubezpieczeń i ich wypłacalność w dobie digitalizacji. Otoczenie krajowe i międzynarodowe.
Perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń w Polsce i na świecie ? innowacje produktowe i biznesowe, ubezpieczenia społecznościowe, startup?y ubezpieczeniowe, wpływ Unii Europejskiej na kształt rynku
|