Istota badań marketingowych. Zakres i funkcje badań marketingowych. Rodzaje badań marketingowych.
Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego.
Przedmiot i cele badawcze. Teoretyczny model badania.
Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Źródła i metody analizy danych wtórnych.
Metody ankietowe. Rodzaje i zasady prowadzenia badań ankietowych.
Zasady tworzenia kwestionariusza ankietowego. Skale w badaniach marketingowych.
Organizacja badań marketingowych. Zasady realizacji pracy terenowej w badaniach marketingowych.
Metody eksperymentalne.
Metody jakościowe (zogniskowane wywiady grupowe, indywidualne wywiady pogłębione).
Metody obserwacyjne. Podejście etnograficzne w badaniach marketingowych.
Dobór prób w badaniach marketingowych.
Badania marketingowe w Internecie.
Zastosowania badań marketingowych w wybranych zakresach - cz. 1 (np. badania produktu, badania reklamy).
Zastosowania badań marketingowych w wybranych zakresach - cz. 2. (np. badania cenowe, badania sposobu dystrybucji produktów i uczestników kanału dystrybucji).
Problemy etyczne w badaniach marketingowych i sposoby ich rozwiązywania.
|