Wprowadzenie do przedsiębiorczości międzynarodowej: rozwój tej dziedziny; pojęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy; zasady międzynarodowej przedsiębiorczości; formy nowych przedsiębiorstw; start-up i wzrost; intra-przedsiębiorczość (intrapreneurship).
Przywództwo i przedsiębiorczość międzynarodowa: cechy przedsiębiorcy; przedsiębiorczy umysł; orientacja międzynarodowa i globalny sposób myślenia; przedsiębiorczość jako opcja kariery; przedsiębiorczy menedżer.
Umiędzynarodowienie a międzynarodowa przedsiębiorczość. Międzynarodowy proces przedsiębiorczości: pojęcie procesu przedsiębiorczego; etapy procesu przedsiębiorczego; zakres decyzji, które będą podejmowane na każdym etapie międzynarodowego procesu przedsiębiorczości.
Rozpoczęcie nowego międzynarodowego przedsięwzięcia: nowe pomysły; rozpoznawanie okazji; analiza rynku i wybór rynku; kluczowe wyzwania na rynku międzynarodowym i rozwiązywanie problemów.
Przedsiębiorczość międzynarodowa - aspekty prawne.
Biznes plan: charakter biznes-planu jako zarys pomysłu biznesowego; kluczowe elementy biznes planu.Planowanie marketingowe i plan marketingowy: koncepcja planowania marketingowego i planu marketingowego jako części biznesplanu; kluczowe elementy planu marketingowego
Finansowe aspekty przedsiębiorczości międzynarodowej: określanie wymogów kapitałowych; finansowanie kapitałowe i debetowe; modele finansowania rozruchu i wzrostu; anioły biznesu.
Finansowe aspekty przedsiębiorczości międzynarodowej: określanie wymogów kapitałowych; finansowanie kapitałowe i debetowe; modele finansowania rozruchu i wzrostu; anioły biznesu. - c.d.
Zespół i organizacja: zespół nowego przedsięwzięcia; kultura organizacyjna i międzynarodowa przedsiębiorczość - kluczowe wyzwania i szanse. Zagadnienia międzykulturowe w przedsiębiorczości międzynarodowej: kultura i jej rola w przedsiębiorczości międzynarodowej; zarządzanie międzykulturowe; model procesu komunikacji międzykulturowej.
Zarządzanie start-upem a zarządzanie firmami szybko rozwijającymi się: kluczowe wyzwania i możliwości; przyspieszona internacjonalizacja przedsiębiorstwa - koncepcja, specyfika i ryzyko wymknięcia się spod kontroli.
Przedsiębiorczość społeczna i społeczna odpowiedzialność biznesu: koncepcja przedsiębiorczości społecznej; rosnące znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu we współczesnym globalnym świecie.
Międzynarodowa przedsiębiorczość bazująca na Internecie: ramy koncepcyjne; czynniki determinujące internacjonalizację z wykorzystaniem Internetu. Modele e-biznesu. Przykłady przedsiębiorstw odnoszących sukcesy.
Instytucjonalne wsparcie międzynarodowej przedsiębiorczości, w tym nowych przedsięwzięć międzynarodowych: inkubatory przedsiębiorczości; systemy wsparcia przedsiębiorstw; przykłady wsparcia w różnych krajach i odnoszące się do różnych branż.
Projekt końcowy: prezentacje grupowe (plany biznesowe)
Projekt końcowy: prezentacje grupowe. (plany biznesowe)
|