Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość międzynarodowa 223220-D
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Wprowadzenie do przedsiębiorczości międzynarodowej: rozwój tej dziedziny; pojęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy; zasady międzynarodowej przedsiębiorczości; formy nowych przedsiębiorstw; start-up i wzrost; intra-przedsiębiorczość (intrapreneurship).

Przywództwo i przedsiębiorczość międzynarodowa: cechy przedsiębiorcy; przedsiębiorczy umysł; orientacja międzynarodowa i globalny sposób myślenia; przedsiębiorczość jako opcja kariery; przedsiębiorczy menedżer.

Umiędzynarodowienie a międzynarodowa przedsiębiorczość. Międzynarodowy proces przedsiębiorczości: pojęcie procesu przedsiębiorczego; etapy procesu przedsiębiorczego; zakres decyzji, które będą podejmowane na każdym etapie międzynarodowego procesu przedsiębiorczości.

Rozpoczęcie nowego międzynarodowego przedsięwzięcia: nowe pomysły; rozpoznawanie okazji; analiza rynku i wybór rynku; kluczowe wyzwania na rynku międzynarodowym i rozwiązywanie problemów.

Przedsiębiorczość międzynarodowa - aspekty prawne.

Biznes plan: charakter biznes-planu jako zarys pomysłu biznesowego; kluczowe elementy biznes planu.Planowanie marketingowe i plan marketingowy: koncepcja planowania marketingowego i planu marketingowego jako części biznesplanu; kluczowe elementy planu marketingowego

Finansowe aspekty przedsiębiorczości międzynarodowej: określanie wymogów kapitałowych; finansowanie kapitałowe i debetowe; modele finansowania rozruchu i wzrostu; anioły biznesu.

Finansowe aspekty przedsiębiorczości międzynarodowej: określanie wymogów kapitałowych; finansowanie kapitałowe i debetowe; modele finansowania rozruchu i wzrostu; anioły biznesu. - c.d.

Zespół i organizacja: zespół nowego przedsięwzięcia; kultura organizacyjna i międzynarodowa przedsiębiorczość - kluczowe wyzwania i szanse. Zagadnienia międzykulturowe w przedsiębiorczości międzynarodowej: kultura i jej rola w przedsiębiorczości międzynarodowej; zarządzanie międzykulturowe; model procesu komunikacji międzykulturowej.

Zarządzanie start-upem a zarządzanie firmami szybko rozwijającymi się: kluczowe wyzwania i możliwości; przyspieszona internacjonalizacja przedsiębiorstwa - koncepcja, specyfika i ryzyko wymknięcia się spod kontroli.

Przedsiębiorczość społeczna i społeczna odpowiedzialność biznesu: koncepcja przedsiębiorczości społecznej; rosnące znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu we współczesnym globalnym świecie.

Międzynarodowa przedsiębiorczość bazująca na Internecie: ramy koncepcyjne; czynniki determinujące internacjonalizację z wykorzystaniem Internetu. Modele e-biznesu. Przykłady przedsiębiorstw odnoszących sukcesy.

Instytucjonalne wsparcie międzynarodowej przedsiębiorczości, w tym nowych przedsięwzięć międzynarodowych: inkubatory przedsiębiorczości; systemy wsparcia przedsiębiorstw; przykłady wsparcia w różnych krajach i odnoszące się do różnych branż.

Projekt końcowy: prezentacje grupowe (plany biznesowe)

Projekt końcowy: prezentacje grupowe. (plany biznesowe)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 każdy poniedziałek, 15:20 - 17:55, sala 8
Ewa Osuch-Rak szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0