Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Partnerstwo strategiczne HR Biznes Partner 222920-S
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Pojęcie i rodzaje strategii. Poziomy strategii i decyzje podejmowane na każdym z poziomów. Nurty w zarządzaniu strategicznym.

Metodyka budowy planu strategicznego. Rola HRBP w budowaniu planu strategicznego. Formułowanie misji i wizji przedsiębiorstwa. Obszary i metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Metody segmentacji strategicznej. Zasady wyodrębniania sektora działania.

Metody analizy atrakcyjności sektora. Analizy jakościowe.

Metody analizy atrakcyjności sektora. Analizy ilościowe.

Metody analizy makrootoczenia. Metody scenariuszowe i bezscenariuszowe.

Metody analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa. Projektowanie i restrukturyzacja portfela działalności.

Istota strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Wybory dokonywane na poziomie strategii rozwoju. Modele strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Strategia dywersyfikacji branżowej vs strategia specjalizacji. Korzyści i zagrożenia. Przesłanki wyboru sektorów do dywersyfikacji działalności. Role korporacji macierzystej w zdywersyfikowanym przedsiębiorstwie.

Strategia ekspansji rynkowej. Czynniki globalizacji sektorów i przedsiębiorstw. Przesłanki wyboru rynków działania. Formy i strategie działalności międzynarodowej.

Strategia integracji pionowej. Koncepcja ścieżki ekonomicznej i migracji wartości. Korzyści i zagrożenia związane ze strategią integracji pionowej. Modelowe rozwiązania kwestii integracji pionowej. Outsourcing i offshoring.

Sposoby rozwoju przedsiębiorstw. Rozwój wewnętrzny vs rozwój zewnętrzny. Przesłanki korporacyjne i sektorowe wyboru formy rozwoju. Alianse strategiczne i koopetycja na rynkach międzynarodowych.

Strategia konkurencji i istota konkurencyjności przedsiębiorstwa. Rodzaje przewag konkurencyjnych i ich źródła. Modele strategii konkurencji. Modele biznesowe a strategia konkurencji- powiązania, różnice. Rodzaje modeli biznesowych.

Strategie konkurencji w sektorach o różnej fazie cyklu życia. Sektory technologiczne i zarządzanie innowacjami.

Wdrażanie strategii i controlling strategiczny. Rola HR Biznes Partnera we wdrażaniu strategii.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
2000 (brak danych), (sala nieznana)
Wioletta Mierzejewska szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0