Pojęcie algorytmu. Algorytmy a programy. Abstrakcja proceduralna i danych. Metoda zstępująca (top-down).
Klasyfikacja języków programowania i narzędzi programistycznych. Paradygmaty języków strukturalnych i obiektowych.
Proces tworzenia oprogramowania. Analiza problemu. Projektowanie algorytmu. Kodowanie, uruchamianie i testowanie. Błędy syntaktyczne i semantyczne. Tworzenie dokumentacji programu komputerowego.
Tekstowe i graficzne środowiska programistyczne.
Części programu. Definicje i deklaracje.
Budowa i przeznaczenie systemów liczbowych. Typy proste, literały, operatory, wyrażenia, instrukcje przypisania
Instrukcje warunkowe i wyboru.
Instrukcje pętli.
Typy strukturalne. Typ tablicowy.
Typ rekordowy, plikowy, wskaźnikowy.
Podprogramy i moduły. Przekazywanie argumentów przez wartość i zmienną.
Podejście obiektowe. Pojęcia klasy i obiektu - łączenie atrybutów oraz metod w obiektach. Związki między klasami.
Semigrafika i grafika.
Podejście rekurencyjne.
Złożoność obliczeniowa algorytmów
Złożone struktury danych: stosy, sterty, listy, drzewa.
|