Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia reklamy 237040-D
Wykład (WYK) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Koncepcje człowieka w psychologii a podejście ekonomiczne; Konsument racjonalny czy nieracjonalny? Prosument czy bierny konsument?

Procesy percepcji i ich wpływ na zasady konstruowania reklam.

Procesy uczenia się (wg różnych koncepcji psychologicznych) a zasady tworzenia kampanii reklamowych.

Prawidłowości funkcjonowania pamięci a reklama.

Odwoływanie się do emocji konsumenta w tworzeniu przekazów reklamowych.

Psychologiczne teorie motywacji a konstrukcja kampanii reklamowych.

Wpływ reklamy na składniki postawy. Postawy jawne a utajone.

Komunikacja interpersonalna a język reklamy.

Wykorzystanie wpływu społecznego w reklamie.

Stereotypy w reklamie. Czy reklama je tworzy czy wykorzystuje?

Reklama a procesy poszukiwania informacji o produkcie (marce) oraz sposoby jej przetwarzania.

Badanie marketingowe na rzecz reklamy. Neuromarketing czy retrospekcja - analiza wad i zalet obu podejść.

Studia przypadków - kampanie reklamowe odwołujące się do emocji oraz do racji faktów).

Studia przypadków - specyfika kampanii reklamowych adresowanych do kobiet, mężczyzn oraz dzieci.

Etyka reklamy.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 każda środa, 13:30 - 15:10, sala Aula A
Jacek Wójcik szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0