Bazy danych i klasyfikacje handlu międzynarodowego. Różnice metodyczne.
Metody weryfikacji wiarygodności danych handlowych. Problem asymetrii w handlu i statystyk "lustrzanych".
Zasady dobrej prezentacji. Podstawy analizy i wizualizacji danych
Wskaźniki struktury geograficznej i rzeczowej handlu zagranicznego. Wskaźnik zmian struktury handlu. Wykorzystanie wskaźników do analizy handlu wybranego kraju. Zastosowanie metody Constant Market Share.
Wskaźniki pomiaru ujawnionej przewago względnej (RCA). Praktyczne zastosowanie na przykładzie wybranego kraju
Wskaźniki koncentracji geograficznej handlu (Indeks Herfindahla-Hirschmanna, wskaźniki intensywności handlu bilateralnego, wewnątrz- i pozaregionalnego, indeks dywersyfikacji, indeks podobieństwa). Zastosowanie praktyczne na przykładzie wybranego kraju
Wskaźniki analizy handlu w ramach ugrupowań regionalnych (wskaźnik orientacji handlu, wskaźnik komplementarności handlu). Analiza struktury handlu wybranego kraju w ramach ugrupowania regionalnego
Metody pomiaru handlu wewnatrzgałęziowego. Handel wewnątrzgałęziowy w wybranym kraju
Handel wartością dodaną a wartość dodana w handlu. Metody pomiaru. Zastosowanie w praktyce
Technika product space i jej zastosowanie praktyczne do analizy handlu międzynarodowego
Metody pomiaru międzynarodowego handlu usługami. Praca z bazami UNCTAD, WTO, OECD. Przykłady praktyczne
Zastosowania modelu grawitacji do badania handlu międzynarodowego
Prezentacja wyników prac grupowych - zastosowanie metod analizy struktury wymiany międzynarodowej w badaniu handlu wybranego kraju/ugrupowania
Prezentacja wyników prac grupowych - zastosowanie metod analizy struktury wymiany międzynarodowej w badaniu handlu wybranego kraju/ugrupowania
|