Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie marką na rynku międzynarodowym 235100-S
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Istota, geneza i funkcje marki. Zakres zastosowania marki w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, innych instytucji (marki sportowe), miast, regionów, państw (marki narodowe).

Determinanty zarządzania marką. Trendy konsumenckie a zarządzanie marką. Modele biznesu a zarządzanie marką. Architektura/portfel marek.

Ewaluacja marki. Kapitał marki, wartość marki, siła marki. Metody oceny marki. Atrybuty kapitału marki. Znajomość marki. Lojalność nabywców wobec marki.

Atrybuty kapitału marki: tożsamość i wizerunek marki. Projektowanie tożsamości marki. Postrzegana jakość marki.

Analiza sytuacji marki. SWOT marki na rynku zagranicznym.

Cykl życia marki na rynku. Decyzje dotyczące kształtowania marki na poszczególnych etapach cyklu życia marki. Wzmocnienie/rewitalizacja marki. Narzędzia kreowania i wzmocnienia marki. Rozszerzanie marki . Wprowadzenie nowej marki na rynek.

Narzędzia kreowania i wzmocnienia marki: alianse marek, kreowanie marki z zastosowaniem narzędzi internetowych.

Efekt kraju pochodzenia a zarządzanie marką na rynku międzynarodowym. Kraj pochodzenia i jego wymiary. Kraj pochodzenia marki - istota. Strategie marek w reakcji na efekt kraju pochodzenia marki. Międzynarodowe strategie marek z rynków wschodzących. Kreowanie marki kraju, regionu, miasta a kreowanie marki organizacji.

Wyzwania i strategie kreowania marek i portfela marek na rynku międzynarodowym. Standaryzacja a adaptacja międzynarodowej strategii marek. Kształtowanie portfela marek przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.

Zastosowanie narzędzi internetowych w kreowaniu marek na rynkach zagranicznych. Lokalizacja a standaryzacja działań marketingowych prowadzonych w Internecie (media społecznościowe, strony www), adresowanych do zagranicznych klientów.

Luksusowe produkty i marki- definicje, typologia i funkcje. Tendencje na międzynarodowym rynku marek luksusowych. Specyfika zarządzania marką luksusową.

Strategie marek detalistów- kontekst międzynarodowy

Prawne aspekty zarządzania marką na rynku międzynarodowym. Ochrona znaku towarowego. Ochrona marki przed naśladownictwem.

Rebranding: istota, motywy i rodzaje rebrandingu. Proces rebrandingu.

CSR a kreowanie marek.

Projekt wzmocnienia marki na rynku zagranicznym- prezentacja i ocena projektów-

Projekt wzmocnienia marki na rynku zagranicznym- prezentacja i ocena projektów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 co druga sobota (parzyste), 9:50 - 11:30, sala 102
Marzanna Witek-Hajduk, Anna Napiórkowska szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0