Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pricing and Distribution Strategies 130931-D
Wykład (WYK) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Theoretical groundings of pricing strategy creation.

Basic types of pricing strategies and factors influencing their choice.

Cost-oriented, demand-oriented and competition-oriented pricing strategies.

Specificity of pricing strategies and tactics performed by manufacturers, commercial firms and service companies.

Pricing strategies and tactics of companies acting on international markets.

Analysis of examples depicting various pricing strategies performed by companies of various types.

Distribution strategy and its functions in marketing.

Factors influencing the choice of a distribution strategy.

Conventional and integrated distribution strategies.

Multichannel distribution strategies.

Big retail chains vs. pricing strategies performed by manufacturers.

Distribution strategies on provisions market.

Virtual distribution strategies.

Specificity of distribution strategies in network and multi-level marketing.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0