Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing of Places 131421-D
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zakres tematów:

The place marketing concept and market orientation of the territorial units.Differences in goals of places and enterprises. Target groups of places.

Marketing research methods used in place marketing. Marketing audit of places.

Marketing strategy of a territorial unit at a local, regional and international level.

Evaluation of place marketing effectiveness.

Market segmentation procedure and positioning of territorial products. Repositioning of territorial products.

Types of products offered by places, and their characteristics. Territory as a product.

Distribution in place marketing - the role of location and infrastructure.

Pricing policy in place marketing - setting the prices, differentiation of prices. Limitations in applying pricing policy in place marketing.

Promotional tools in place marketing. Examples of application on investment and tourism market. Regional products promotion (including the European system of protection of regional specialties).

Branding in places marketing. Attributes of a strong place brand. Place brand rankings and their role

The strategic marketing activities of nations. Use of country-of-origin effect in selling domestic products and services.

Development of the international competitiveness of regions. Investment attractiveness criteria of a region.

ICT tools in places marketing. Customer relationship management tools application by cities. On-line marketing of cities

Case study - promotion planning in a territorial unit

Case study - E-marketing of a public service in a city

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1001577 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:55 - 9:40, sala 012
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
budynek G (główny)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0