Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Product and Brand Strategies 130941-D
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Zakres tematów:

Definition of product. Product concepts. Classification of consumer products and business-to-business products.

Methods of product/brand situation analysis (eg. SWOT, BCG Product-Portfolio Model)

Product life cycle. Formulation of product strategy.

New products - a consumer perspective. New-product development process.

Decisions on product elements.

Product quality decisions. Quality management.

Definition and functions of brand. Brand as a company competitive advantage. Brand identity.

Legal aspects of branding.

Different ways of brand acquisition: brand creation, mergers and acquisitions, licensing, franchising, strategic alliances.

Brand life cycle. Formulation of brand strategy.

Brand / product revitalization.

Brand-product relationships. Creating the product portfolio and creating the brand portfolio. Brand extension strategies.

Brand as a symbol. Creating a brand name and brand logo.

Brand / product strategies in international marketing.

Product / brand strategies case studies.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.