Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zarządzanie w biznesie międzynarodowym 121400-S
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Zakres tematów:

Pojęcie biznesu międzynarodowego. Globalizacja; korporacje transnarodowe i MSP i ich pozycja w gospodarce światowej.

Koncepcje teoretyczne internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Otoczenie biznesu międzynarodowego. Uwarunkowania przedmiotowe i podmiotowe w otoczeniu międzynarodowym.

Motywy internacjonalizacji/globalizacji przedsiębiorstw a czynniki przewagi konkurencyjnej związane z internacjonalizacją przedsiębiorstw.

Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem zaangażowanym w biznes międzynarodowy. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstwa na poziomie sieci , przedsiębiorstwa i strategicznej jednostki biznesu. Orientacje strategiczne w przedsiębiorstwie międzynarodowym (etno-, poli- regiocentryzm, orientacja globalna). Dylemat strategiczny: standaryzacja/integracja międzynarodowa czy lokalne dostosowanie. Strategie konkurencji w biznesie międzynarodowym.

Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw (handlowe, kooperacyjne, kapitałowe). Zagraniczne inwestycje bezpośrednie.

Alianse strategiczne w biznesie międzynarodowym. Kooperacja i kooperencja w biznesie międzynarodowym.

Społeczna odpowiedzialność w biznesie międzynarodowym.

Zarządzanie zaopatrzeniem w biznesie międzynarodowym. zarządzanie zakupami na rynku międzynarodowym.

Zarządzanie operacjami produkcyjnymi w biznesie międzynarodowym. Offshoring. Wybór technologii produkcji, lokalizacji, wielkości(skali działania) i specjalizacji jednostek produkcyjnych.

Zarządzanie marketingiem w biznesie międzynarodowym. Standaryzacja międzynarodowa a adaptacja programów marketingowych.

Zarządzanie finansami w biznesie międzynarodowym. Źródła finansowania, przepływy finansowe w przedsiębiorstwie międzynarodowym, zarządzanie ryzykiem.

Menedżer w biznesie międzynarodowym; zarządzanie zasobami ludzkimi - zarządzanie międzykulturowe. Coaching wielokulturowy.

Problemy organizacji przedsiębiorstwa międzynarodowego.

Polskie przedsiębiorstwa wobec procesów internacjonalizacji i globalizacji. Zakres i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw.

Analiza strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.