1. Specyfika doświadczenia moralnego. Moralność, etyka a biznes. Przegląd koncepcji etycznych służących rozwiązywaniu problemów moralnych w biznesie. Sprawy organizacyjne: zasady zaliczenia, przegląd tematów zajęć.
Problemy i dylematy moralne pracownika. Etyka a działalność marketingowa.
Kompetencje etyczne menedżera. Rola etyki w działalności szefa firmy.
Spory wokół zakresu odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Koncepcja stakeholder R. E. Freemana a koncepcja stockholder M. Friedmana. Programy CSR i CC.
Biznes a środowisko zewnętrzne. Problem uczciwej konkurencji i lobbingu. Zapisy konstytucyjne dotyczące ustroju społeczno-gospodarczego. Zasada odpowiedzialności ekologicznej.
Standardy etyczne UE i ponadnarodowe. Odpowiedzialność świata biznesu w skali krajowej regionalnej i globalnej.
Etyka a geneza kryzysów kapitalizmu. Twórcza księgowość. Etyka a świat finansów. Etyczny kapitalizm utopią czy koniecznością?
Aktualne problemy moralne środowiska biznesu w Polsce i na świecie ze szczególnym uwzględnieniem przejścia do gospodarki 4.0. Posumowanie zajęć,, sprawy organizacyjne związane z zaliczeniem zajęć.
|